Lördag - Åskar kommer sakna dig så :(

Hej!

Skulle gått på tjejkväll idag men känner inte riktigt att jag var upplagd för det pga att vi ska avliva vår hund (min och mina föräldrars) på måndag. Åskar han är 13 år och 5 månader och har tacklat av ganska mycket senaste tiden. Vi var med honom hos veterinären för ca 1½ vecka sedan då tog de prover och tittade på han lite fetrsom han hade haft några anfall med lite kramper och urinavgång. De fann då ett blåsljud på hjärtat och i tisdags fick vi provresultat på honom som visade förhöjda vita blodkroppar, för lågt värde på de röda samt att något är fel på hans benmärg. Det kan vara en hjärntumör, andra tumörer eller cancersjukdom av någon art, metabloa problem, hjärtsvikt etc. Veterinären sa att vi kan utreda honom mer men att hon tycker att han ska få somna in så igår bokade vi en tid. Det blir på måndag förmiddag. Blir skönt för den lille gubben att få vila i lugn och ro!! Känns ledsamt men man måste ju ändå tänka på hunden. Som det är nu lider han ju och sover mest bara elelr sitter och stirrar in i vägen. Han hör inte och ser mycket dåligt.

Tjejkväll får bli en annan helg för nu tyckte jag att jag ville vara med Åskar den sista stunden han har kvar här med oss. Det betyder mycket för mig att göra så. En person som inte tycker om hundar förstår säkert inte alltid sådant. Men för mig är detta viktigt. Har gett honom lätt massage idag och gråtit lite i hans päls. Kommer sakna honom mycket, det blir tomt hemma hos mamma och pappa men för Åskar blir det som sagt skönast att få somna in nu.

Åskar på sin favoritplats nu för tiden



Sover så gott!!



Åssegubben jag kommer sakna dig

Plutten!!

Kram


Kommentarer
Postat av: simone

Hejhej! vad hittar du på för skoj idag?

2009-11-01 @ 15:47:35
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0