Torsdag kväll - idag kan ni läsa om en med samma sjukdom som jag har i jnytt

Hej!

Idag har jag jobbat på sjukhuset. det har gått ok men efter lunch fick jag så ont i huvudet så eftermiddagen var jobbig. Även magen har strulat en hel del :o( Tog n huvudvärkstablett då jag kom hem sedan var de bara att ta tag i att laga mat till matlådor. Blev vegetariskt. Stekte lök i olja och curry sedan hällde jag i purjolök, soya, ris, ärtor och sweet chilisås i det och värmde på. Till det kommer jag ha en grönsallad, lite cous cous som blev över igår samt en kall sås på turkisk yoghurt, basilika och lite sweet chilisås. Det är en god rätt. Ska egentligen vara vitlök och ostronsås i också men hade ingen vitlök och ostronsås tål jag ej. Men det fungerar bra i alla fall.

I Jnytt idag står det om Fredrik Olausson och hans väg tillbaka efter sjukdomen.  Han har samma sjukdom som jag har. Kul att se att han trots allt lyckas pigga på sig. Hoppas att det kommer att gå lika bra för mig, ja helst bättre eftersom han stötte ifrån sig den första levern som transplanterades. Skulle velat komma i kontakt med honom och hört lite gällande sjukdomen och hans upplevelser etc. Kanske få lite tips och råd. Mailade HV 71 om det för ett tag sedan men har tyvärr ej fått svar. Så han kanske ej hade lust att höra av sig?! Vad vet jag. Hade i alla fall varit skönt att bolla åsikter med någon med samma sjukdom och som piggnat till.

Ska strax lägga mig och läsa lite och så blir det att sova tidigt idag känner jag. Kryper nog ner redan nu med boken och sedan kanske jag kollar lite på TV i sängen innan jag släcker för natten.

Imorgon skulle jag gått på after work med en vän men jag känner att jag bara vill vara hemma och ta det lugnt. Eventuellt att jag tar en tur hem till föräldrarna bara. Äter lite gott och ser på "Let´s dance".

Appropå "Let´s dance", hörde att Mojje fått en hjärtinfarkt, 36 år gammal. Det där kryper verkligen ner i åldrarna mer och mer. Jag ser ju det på sjukhuset också, patienterna med hjärtbesvär blir allt yngre. Patienter med olika sjukdomar överlag tenderar att bli allt yngre. det är skrämmande vad denna värld gör med oss. Vi äter fel, stressar för mkt och hinner ej motionera. Det borde ske en ändring på det hela men hur lätt är det att förändra hel världen vad gäller att producera mindre och ge mer tid till fritid och motion. den tekniska utvecklingen, ja utvecklingen över huvud taget, gör ju att bara mer och mer ska produceras och skapas vilket bara gör det mer och mer stressigt för oss människor. Det är en sådan hetts kring allt och vi tänker inte på själva människan i sig. Tragiskt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej!



Du har en jätte fin blogg:)



I min blogg skriver jag mycket om min konståkning, kompisar, skolan, pojkvän o.s.v. har ALLTID bilder i mina inlägg på mej eller mej och mina kompisar:) Finns inga bilder så har jag glömt kameran men det händer sällan=)

2009-01-15 @ 21:00:49
URL: http://konstakniiing.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Kanske ALLA företag skulle ha haft 1 timme till friskvård, det hjälper ju en del.Typ avslappningsprogram :)

Hade gött!!

2009-01-15 @ 23:47:57
Postat av: Ninna svarar

Isabell: Tack tack



Mimmi: Ja det hade kunnat vara en bra grej, då får kanske fler blodad tand och kan komma igång på egen hand också. men...det handlar väl om pengar pengar pengar som när det gäller allt.Vad dessa papperslappar ska ha en stor makt här i världen!!

2009-01-16 @ 08:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0