Inte skrivit på ett tag...

...vilket beror på att jag har det lite jobbigt här hemma nu. Sambon har flyttat ut så har varit mycket diskussioner och tårar nu. Jobbigt! Speciellt då det beror på att han enbart vill bo på släkt-/föräldragården som ligger ganska långt ut på landet. Jag tycker helt enkelt att det ligger lite för långt ut och vill därför ej bosätta mig där. Bl.a. p.g.a. att jag vill ha lite närmare till aktiviteter som t.ex. träning och nöjen sedan har jag ju min sjukdom som förmodligen i framtiden kommer kräva en hel del sjukhusbesök och då vill jag ha hyffsat nära till sjukvården. Sedan tror jag inte att han kommer klara av att sköta hela gården där med skog etc. Han är redan så trött efter en dag på jobbet och på helgerna vill han helst bara sova och sedan gå en långpromenad med hunden så jag ser det som så att det kan bli problem. Hur kul är det t.ex. för ens eventuella barn som kanske kommer få höra "Nä mamma och pappa hinner inte för vi måste jobba"....jobba antingen på vanliga jobbet elelr hemma med allt på gården. Jag vill inte utsätta mina barn för detta, som förälder ska man ha tid med sina barn och göra kul saker med dem. Livet blir ju dessutom inte enklare då man får barn, snarare tvärtom, det blir ju ännu mer att tänka på och planera.

Ja, så så är läget just nu för min del. Inte särskilt skoj med andra ord. Men i helgen ska jag ut och dansa och ha kul. Kan inte bara sitta här och stirra in i väggen typ.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0