Calicivirus....

.....det är vad jag åkt på. Började känna mig dålig vid kl.18 igår. Fick otroliga magsmärtor men trodde att det var min sjukdom "scleroserande cholangit" som spökade. Jag lagade tacos till micg och sambon och vi satte oss och åt vid kl.19.30. Jag fick mer och mer ont i magen och frossa under "Let´s dance". Vid ca kl.22 sa jag god natt och la mig men jag var snabbt uppe och inne på toan där jag fick upp all tacos om man säger så. Blev rikitga kaskadkräkningar :o( och senare under natten kom det från andra hållet och så har jag hållit på. Inte sovit mer än max 3h sedan kl.22 igår. Går liksom ej då man ränner på tian hela tiden. Försöker dricka vätskeersättningen Resorb, vatten samt lite blåbärssoppa och har fått i mig lite fil utan något. Men minsta lilla sätter ju fart på magen. Hoppas att det hela lugnar ner sig under kvällen. Har även feber, frossa och muskelvärk så det kommer bli sängen hela kvällen. Ska försöka se lite på Melodifestivalen om jag orkar.

Vi skulle ju ha åkt till några vänner i Växjö idag men det blev ju inget med det. Var ju tur i oturen att det hela satte igång igår och inte idag då vi var på väg eller då vi kommit hem till dem. För då man mår sähär vill man ju bara vara hemma i sin egen säng. Dessutom är det ju inte så kul att smitta ner andra. Får se hur det går med sambon. HAn använder en toalett som vi har i källaren på huset här. Men samtidigt lagade jag ju mat till han igår och vi är i samma lägenhet så det lär väl smitta han i alla fall. Men hoppas kan man ju alltid.

Nu blir det sängen igen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Det där har vi haft med en hel vecka, du kan ju bara tänka dig den lille i familjen,stackars. Ja vinterkräksjukan är inte trevlig.Krya på dig

2009-02-07 @ 22:50:48
Postat av: Ninna svarar

Nä det är verkligen inte skoj. Det virvlar fortfarande en massa i magen och jag mår illa. Men finns liksom inget mer som kan komma ut nu. Lär ju förmodligen bli hemma i alla fall mån och tis då de säger man ska vara symtomfri 2 dagar minst innan man går till jobbet. Och jag är ju ej symtomfri ännu ;o( Hur länge satt det i på er? Man kan ju få det igen också....usch, hemska tanke.

2009-02-08 @ 12:49:20
Postat av: Mimmi

Vi hade den en hel vecka + att vi var lite halvkrassliga en vecka efteråt. Ja håll dig hemma och drick möe vatten och ta vitpepparkorn

2009-02-08 @ 19:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0