Söndagen den 13 December 2009 - Lucia

Hej!
Ja så mycket till luciafirande har det inte blivit idag för min del. Vaknade upp hemma hos föräldrarna strax före kl.9. Blev frukost och sedan en dusch innan det bar av till Hook GK för att kika lite på deras rea. Slutade med två nya klubbor och en bag så nu har jag ett helt nytt set (fick ju lite klubbor i 30-års present tidigare i år) att spela med nästa säsong. Ska bli riktigt skoj!! Väl hemma blev det att baka en saffranskaka dagen till ära . Testade att ha lite russin i den så ska bli spännande att se hur det smakar.  Har sedan ätit lunch vlken bestod av köttfärssås och spaghetti samt grönsaker. Mammas mat är bäst ;) Sitter nu och skriver på min magisteruppsats som ska lämnas in till handledaren imorgon*bråttom bråttom* och till examinatorn den 21 dec. Hoppas hoppas att de är nöjda med den så att det går att gå upp med den i januari. men det tror jag nog ska funka :) Handledaren har verkat nöjd så....

Igår var jag här hos föräldrarna också. Även då bakades det...blev kärleksmums och mjuk pepparkaka med lingon i. Detta provsmakades till eftermiddagsfikat och det satt inte fel ;) Vad gjorde jag annars igår, tog det ganska lugnt. Var ingen bra dag igår, hade mycket värk i nacken och den där konstiga tröttheten jag har så somnade lite på dagen just för att jag var sååå trött och sedan för att jag ej orkade hålla mig uppe pga att det gjorde ont. Var sedan ute och gick någon timma med mamma och min lille gos :) På kvällen blev det Robinson vilket jag dock inte följt nu.

I dag känns som en bättre dag än igår, men det går ju upp och ner men jag är glad för de dagar då kroppen känns helt ok. Får bara passa mig så jag inte gör en massa saker då får då ommer ju smällen någon dag senare och man har jätteont och är precis slut. Konstigt att man ska vara sådan här. Undrar vad det är?!

I veckan spelade jag lite badminton, det tycker jag ju är kanonkul. Vann gjorde jag med (15-9, 15-6, 15-5).
Var även och såg på hockey, HV-MoDo, men det var ju ingen höjdare (1-4). Riktigt dålig hockey. Bättre var det ju tydligen igår då det var HV-FBK (7-1). Fast inte kul då det är så ojämt, blir ingen spänning då till sist för man vet att det mer eller mindre är omöjligt att hämta upp det då. Hoppas att det kan bli någon mer livematch denna säsong för min del. Man ska bara få med sig någon för inte skoj att gå ensam.



GLAD LUCIA !!!


Bild lånad här

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0