Torsdag....ganska lugnt och skönt

Hej!

Idag tog jag det lugnt på morgonen, klockan ringde 7.15, jag gick upp och åt frukost samt läste tidningen sedan gick jag och älsklingen ut med vildarna. River rullade sig i hundbajs så det blev duschen då vi kom in för han luktade inte hallon om man säger så :o) Efter det gjorde jag mig iordning för att gå bort till viktklubben jag är med i. Tog det lite lugnt i en massagestol och träffade sedan en av coacherna för lite diskussion. Köpte med mig några bars som jag kan ta en bit utav då och då för jag känner mig ofta hungrig, får troligtvis inte i mig tillräckligt alla dagar. Så ska ha med mig en sådan i väskan och ta en liten bit då jag känner att jag börjar bli sådär hungrig och yr, så står jag ju mig tills jag kommer hem och kan laga till lite mat. Även bra att fylla på med lite extra efter träningen.

Skulle träffat en kompis vid kl.12.30 för att tjöta lite skit innan hon åkte till jobbet, men som vanligt blev det ej av då hon hade ont i huvudet. Lite trist att det ofta är så, hade sett fram emot att träffas, skönt att komma ut lite, sitta och titta på folk å tjöta. Tror att jag och hon inte ska bestämma saker utan bara ringa till varandra och kolla om den andre vill ses då man känner för det och orkar etc för att planera och det sedan ej blir av gör en bara besviken. Tror att om vi gör på det sättet så kommer vi att ses mer än vad vi gjort nu. Sedan får jag väl försöka träffa lite annat folk istället och hitta på saker med...någon som nappar?!  ;o)

Blir nog att jag tar det lugnt med en bok ett tag nu och sedan tar tag i städningen då älsklingen åker iväg, han skulle upp till Östergötland. Vill ej dra igång dammsugaren nu då han sitter hemma och jobbar, blir ju ingen arbetsro då ju.
Fick även hem mitt första nummer av ELLE idag så blir väl att bläddra lite i den idag med.

Läste en intervju på Aftonbladet med Bo Holmberg, Anna Lindhs make. Fick tårar i ögonen, de verkar ha haft det så mysigt i deras lilla familj. Har alltid tyckt att de verkat mysiga båda två då man hört och sett dem...verkade vara enkla männsikor trots sina stora uppdrag i Sverige. Beundrar sådana människor, som kan vara sig själva och som verkar så genuina och underbara och klarar av att ta hand om familjen trots att de har så otroligt mycket med sina jobb. Det är fantastiskt att man klarar av det. Jag vet ej om jag skulle klara det, tycker jag stressar och har mig nu trots att jag inte ens har några barn. men man kanske blir lugnare då man har barn eftersom man då blir tvungen att prioritera om saker och ting i livet.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0