Tjoho!

Allt bra med er denna lördag?

Här är det helt ok, klev upp runt kl.10.30. satte mig och njöt av en härlig frukost för att sedan bege mig ut på en lite längre promenad med River. Efter det gick jag bort till videobutiken och lämnade tillbaka filmerna vi hyrde förra lördagen, man får ju ha dem i 1v, skönt.

Och nu så sitter jag då här. Kikar på lite utflykter man kan göra på vår semesterresa till Turkiet. Vet dock ej om jag fastnar sådär för någon. På de flesta utflykter bjuds det på mat och problemet är ju att jag ej vet om jag kan äta det som bjuds då jag är nöt- och skaldjursallergiker. Kan jag ej äta det så finns ju risken att jag får gå hungrig hela dagen och kvällen eftersom det kan vara svårt att hinna ta sig till något ställe för att få mat.

Ibland kan jag fundera på varför jag har så mkt fel på mig*s* Det sägs ju att den spermien som är snabbast och friskast är den som når ägget, i så fall måste de andra spermierna varit urusla*s* Vad har jag då för åkommor....

1.Jag har ett höftfel som gör att jag har svårt att springa och det känns ibland som att höftkulan hoppar ur och tillbaka igen, då gör det skitont, men det är så kort stund så det är lugnt.Vid ansträngning kan jag å ont i ljumsken men jag är van.
2.Fel på ögonen, var nästan blind på ena ögat som 2 åring men m.h.a. glasögon så har jag klarat mig bra men känner att det börjar bli sämre igen.
3. Migrän med aura sedan jag var 4-5 år
4. Kronisk värk i nacke, axlar och rygg samt värk i leder lite här och var. Kan t.ex. ej längre öppna läskflaskor etc.
5. Hiatusbråck
6.Gallopererad
7. Scleroserande cholangit (icke botningsbar sjukdom i levern och gallgångarna)
8. Allergi mot hästar, katter, pollen, frukter, nötter, skaldjur, mygg- och blinningbett
9. Tänder som ej växt yt som de ska vilket resulterat i påbyggnader med plast.
10. Massa tandställningar och skit för att få tänderna på plats
11. Eventuellt begynnande diabetes
12. En enorm otur med allt*s* Då jag skadar mig etc blir det alltid komplikationer i form av infektioner etc


Nu kommer jag ej på något mer, haha. Sedan har jag ju blivit mobbad till och från i många år och varit  med om diverse jobbigheter. Menar dock ej att någon ska tycka synd om mig nu*s* Vill bara visa att jag ju sitter här och är ganska lycklig trots allt ;o) Man lär sig att leva under de förutsättningar som finns och man blir stark av allt man får gå igenom. Sedan finns det alltid de som har det värre.Jag har en bra familj och bra vänner,  tak över huvudet, ett bra jobb med bra kollegor, mat på bordet, ja ni vet...allt sådant, det är underbart!!! Jag är jätte tacksam för det!

Jaja, nog om detta ;o)
Vad ska ni göra resten av denna lördag? Jag ska strax ta och lägga mig och läsa lite innan jag börjar med maten. Blir kyckling med wokgrönsaker, kokosmjölk etc och ris eller om det blir en svampgratäng till. Vi får se vad som faller mig in.

Ha en härlig lördag!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0