Examinationsarbetet klart....skönt

Hej!

Idag har jag gjort klart det sista examinationsarbetet innan sommaren, känns skönt. Kursen heter Informationssökning och vetenskaplig kommunikation och är en doktorandkurs som varit mycket givande.

Vad har jag mer gjort idag, jo  jag började dagen med en timmas promenad klockan 5.45 sedan blev det en härlig dusch och frukost i lugn och ro för att sedan promenera bort till jobbet för att skriva klart ovannämnda arbete.På lunchen blev det en tur till Synsam för att fixa till mina nya glasögon, var lite glapp i fästet vid näsan så glaset rörde sig men det fixade de till så det var perfekt. Passade på att ta en liten lunchpromenad med mamma också, trevligt. Sedan dess har jag varit hemma, kikat på "Bonde söker fru" och "Frusna män söker". Gillar verkligen norra delen av Sverige, skulle kunna tänka mig ett liv där uppe med snö, lugn atmosfär, skoteråkning, pimpelfiske, skidåkning och mysiga grillstunder i naturen.

Snart är det helg vilket är skönt. Lördagskvällen blir att umgås med en vän som har det lite jobbigt just nu. Blir en hemma kväll för att se Melodifestivalen och sitta och prata, skönt det med. Söndagen blir det Piren med firande av Mors Dag, ska bli trevligt även om jag inte kommer att äta så mycket. men det är ju att umgås med sina nära som är det viktiga, inte hur mycket man äter :)

Ska även hinna med lite träning till helgen och hoppas även på att det blir fint väder så att man kan vara ute en hel del. Kommer även behöva förbereda mig för examinationen som vi har på tisdag.

Ser även fram emot nästa helg då det blir lite avkoppling på Öland med vänner. Behöver det nu, bara få vara, spela lite sällskapsspel och umgås med de man trivs med. Och hundarna får komma ut lite och ha det gott och umgås med sin kompis Alvito, det kommer de gilla.



image82

image83

www.scandinavianeyewear.com
Här har ni mina nyinköpta glasögon  E signature/Strass designade av Efva Attling. Färgen jag har är Shiny Gold. Finns även i Shiny Silver och Beige. Trivs mycket bra med dem, rekkomenderas om du gillar lite mer diskreta glasögon som ändå har det där lilla extra.

Imorgon öppnar Wayne´s Coffee här i stan, trevligt. Ett bra lunch- och fikaställe där jag förmodligen kommer spendera lite tid i sommar, särskilt vid fint väder.

Kram på er!!!

Kommentarer
Postat av: Fredde

Kul att du börjat skriva igen =)

Hoppas allt går bra med dig, vad nu som än väntar....

Kram

2008-05-22 @ 22:40:28
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0