Stääääda och rööööjja

Hej hopp!!

Borde verkligen städa här i lägenheten och inte minst röjja i garderoben. Har hur mycket kläder som helst och jag använder säkert inte ens 1/10 av det jag har. Har köpt så mycket som jag inte trivs i sedan, tycker jämt jag ser tjock ut i allt. Tråkigt! Tror dock att även om jag går ner hur många kilon som helst så kommer jag tycka att jag är tjock, blir aldrig nöjd liksom. Dåligt självförtroende antar jag!

Undrar när jag ska hinna med städningen, kanske på lördag för middag innan fotbollen börjar vid kl.18. Just nu känns det som ett bombnedslag här....fast kanske ej är såååå illa i alla fall, men trivs ej i "röran" som är nu.

Närmsta framtidsplanerna:

*Städa, städa å städa ;)
*Shoppa mindre (la faktiskt tillbaka en hel del saker jag plockat på mig på Ullared idag, duktigt va!?)
*Ta upp mitt gitarrspelande, gå en kurs i det
*Lära mig redigera foton på datorn
*Gå ner 5 kg till
*Hitta ett hus på landet

Hmmm....undrar vilka ställen här i stan som är uppbokade för studentfester imorgon?! Kanske inte var världens bästa dag att gå ut med tjejerna på?! Måste nog kolla läget med dem, om de har koll på det hela.

Såg föresten ut att vara mest pensionärer som var med på festligheterna här på gården, var bl.a. tipspromenad med lite vinster från HSB, Jkpg Energi, Handlesbanken, Svensk Fastighetsförmedling och så kunde man vinna en fri månadshyra....å så GRATIS korv då ;) Vi har fått en flaggstång också som en gåva från HSB *tack tack HSB*, det skulle tydligen vara någon av de boende som tar på sig att sköta flaggningen där, intressant att se om någon anmäler sitt intresse.

Ser på Lyxfällan (repris), sorgligt hur dålig ekonomi folk har. Jag tycker jag shoppar mycket men jag tar inga krediter och smslån i alla fall. Skulle aldrig falla mig in. Har jag ej råd så har jag det ej. Det jag kan ta lån på är boende och kanske en bil om man är i behov av en bättre, säkrare och större bil pga barn och så. Men andra saker får vara känns det som. Har väl tagit något på avbetalning någon gång då det varit 0% ränta, detta för att jag ej haft lust att punga ut med allt på en gång även om jag haft råd. Men detta är inget som händer ofta.

En av de bättre prylarna jag har köpt som det känns just nu är den här ;)  :



Min kära fläkt...den har räddat några nätter nu *l*

För ett tag sedan köpte jag något som luktade himelskt gott....detta:



Har dock ej tänt det ännu, kanske att det får vänta till hösten

Något annat som luktar gott är dessa blommor, vet ej vad växten heter (ursäktar den suddiga bilden):


sniff sniff mmmhhhhmmmmm

Skönt med fredag imorgon. Vad ska ni hitta på till helgen?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0