Regn regn regn

Hej hej!

Idag blev det sovmorgon till 10.30 sedan ut med hundarna innan frukost. Älsklingen är och kollar på Husqvarna Open nu sså jag är hemma med vildarna. Märkte just att det börjat regna också, trist. Jag som tänkt gå en lång promenad med hundarna men det får bli senare då. Blir nämlingen inget gym idag för jag är så förkyld (typiskt). Men inte mycket att göra åt det, hade dock behöt komma til gymet idag som sagt. Imorgon är det måndag igen då...lite kortare vecka igen, skönt. Planerna för veckan är följande:

Måndag - jobba, köpa födelsedagspresent till en jobbarkompis samt hälsa på mormor tillsammans med mamma, Systemet
Tisdag - Konferens
Onsdag - Sommen, viktklubb, fotboll
Torsdag - jobba, tvätta, handla mat till morgondagen
Fredag - midsommarafton med allt vad det innebär
Lördag - ta det lugnt
Söndag - golfspelande

Nu blev det sol igen, undrar om det ska vara en sådan dag...regn - sol - regn - sol. Inte kul då det är så ju.

Hmmm, Zlatan har en ny skada, inte bra. Frågan är hur uppblåst detta är i media, om de bara försöker skapa "spänning" inför onsdagen...skrämmas lite. Jaja, vi får avvakta och se och hålla tummarna för att Zlatan är med på onsdag!!

Såg reklam på TV nu. Sedan 1979 har barnaga förbjudits i bland annat Sverige. Men...har detta hjälpt?!??? Hur många barn är det inte i vårt land som får ta stryk varje dag?? Sedan har vi ju den verbala misshandeln som kan vara minst lika jobbig om inte ibland t.o.m. värre än den fysiska misshandeln. Tyvärr kommer vi aldrig att komma ifrån denna verbala och fysiska misshandel. Det kommer alltid finnas de som tar ut sin ilska på detta sätt. Trist med allt våld som finns, känns så oerhört meningslöst. Såg på Jnytt nu att en 25 årig man knivskurits i Rådhusparken i natt, varför håller man på såhär?!?! Det gör så ont i mig då folk beter sig sådär emot varandra. Det är väl alkohol eller brist på kommunikation för att lösa problem som ligger bakom mycket av det våld som finns i världen. Sedan är det väl bristen på hjälp från samhället i övrigt, folk mår dåligt av alla krav och all stress som ställs på oss idag. Folk skäms för att söka hjälp eller så söker de hjälp men vården har ej tid för dem. Tragiskt att det ska vara så, att folk ska behöva begå grova misstag för att få hjälp och sedan få lida för dessa misstag resten av sina liv.

Nä, nu går vi över till något annat som inte är lika tungt och tråkigt. Har ni några kul tips på vad jag kan hitta på uppe i STHLM då jag är där fyra dagar under sommaren. Förra året var jag på Skansen och sedan åkte vi ut till Drottningholm samt gick runt och shoppade lite. Skansen vill jag till i år sedan måste jag ju besöka Grönan också. Men något annat jag bör se.....något härligt ställe att besöka och njuta utav då det är fint väder?

Nu har lille River legat och gnagt på ett ben ett bra tag och rätt som det var hör jag det bekanta ljudet...någon som "springer" med tassarna i vattenskålen. Han gör alltid så då han vill säga till att han är törstig och vattnet är slut i skålen*l*
                 
Vatten - NU!!!                                NÖJD!

Sitter och lyssnar lite på MTV nu. Spelade nyss en låt med Amanda Jensen, hon har speciell stil och jag gillar den. För några år sedan hade jag nog ej tyckt om hennes låtar men jag har märkt att jag uppskattar lite andra stilar nu för tiden. Sådant som är lite annorlunda och avviker från allt som jämt spelas på dansställen. Det får även gärna vara låtar som ej är så sönderspelade och gärna en del gammalt också.

             Ha en bra söndag!

Kram

Kommentarer
Postat av: Fredde

Märkligt att vissa folk måste slåss :(



Träffade en som hade blivit nitad igår utanför 8-glas :/

2008-06-15 @ 19:11:39
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0