Morning!

Hej hej!

Spanien vann och det var dem jag höll på så jag är glad idag!!!!
Matchen var ju på ett sätt ganska lugn, inget av lagen vågade göra så mycket. Spänningen kom ju vid straffarna i stort sett.

Sitter på jobbet nu. Då jag varit och kopierat lite saker såg jag något som såg ut som en liten fontän i Munksjön, omgiven av tre bojar. Tog bilder på det och funderar över vad det är. Någon i Jönköping som har någon aning eller någon annan som vet vad det kan vara?! Nyfiken ju!





Vad ska ni göra idag?
Som jag misstänkte är det ganska dött här på jobbet.

I eftermiddag/kväll kanske vi ska träna Laban lite med hjälp av hans uppfödare om hon har tid. Han har en tendens att resa ragg då vi möter andra hundar och så blir han helt galen, jättesvårt att hålla i han då och man ser att det skrämmer andra hussar och mattar och det kan jag mycket väl förstå. jag skulle också bli livrädd om jag mötte en sådan hund som beter sig som han gör. Jobbigt!!

Ännu en grå och trist dag här i Jönköping som synses på bilderna



Nu vill jag ha tillbaka solen och lite av värmen.
I natt har det åskat och regnat en massa och ser ut att kunna bli mer av det under dagen som det ser ut just nu. Stackars mammas och pappas hund Åskar (passande namn *s*) är livrädd för åskan och har flämtat och sprungit runt i natt. Inte bra för hans hjärta den gamle gubben, han är ju 12 år, dvs 84 människoår. Då är man ju inte hur pigg och spänstig som helst i kroppen.

Hmmm, satt och funderade på en del skillnader mellan män och kvinnor vad gäller ekonomiska utgifter, problem och annat man ska stå ut med.
Vi kvinnor ska gå och lägga oss i gynstolen för att ta cellprov, vi ska gå på mammografi, vi ska använda p-piller (som inte är skonsamt för kroppen egentligen), dessutom är det ändå ofta vi som måste stå för kondomerna (då många killar verkar skita i detta och ofta bara frågar tjejen "äter du p-piller", de verkar inte bry sig om klamydia, HIV etc)...vi tjejer får alltså lägga pengar på både p-piller och kondomer, sedan ska vi köpa sanitetsprodukter så som bindor och tamponger. Tjejer har dessutom oftare mer ont i huvudet och magen än killar och är på något sätt mer stressade och ofta de som för sköta planeringen av saker och ting. Skönhetsidealen gör även att tjejer idag ska vara snygga och sexiga....vilket gör att många känner sig tvingade att köpa massa dyrt smink och nyaste modet...iof börjar ju killar bli mer och mer modemedvetna och köper t.o.m. sminkl så där börjar vi ju bli mer jämställda i alla fall ;)
Så...grabbar...vad har ni för problem och utgifter som vi tjejer ej har?*s*

Kram





Kommentarer
Postat av: Fredde

Måste vara Munksjö odjuret :P

2008-06-23 @ 11:51:54
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0