Lugn eftermiddag

Efter min lilla lunch sov jag 2h fram till 16 då älsklingen och Laban kom hem.
Har egentligen inte gjort så mycket sedan. Borstat ur Labans päls och tagit några fästingar på honom, dammat lite (älsklingen har lovat att dammsuga men han har legat och sovit sedan 18), löst Sudoku och nu ser jag på matchen mellan Portugal och Tyskland där Tyskland leder med 2-0 just nu efter 36 spelade minutrar.

Undrar om älsklingen ska sova hela kvällen och natten?! Men det kan han behöva för vi bör gå upp rätt tidigt imorgon och han är vanligtvis en riktig sömntuta. Och så ska han hinna dammsuga imorgon med innan vi åker ;) Sängkläderna bör även bytas så mammsen och pappsen får sova rent och skönt och slipper allt hundhår m.m. Vid kl.12.30-13 kommer våra vänner och då är det tänkt att vi ska äta så jag måste börja med maten i tid så att det mesta är klart då de anländer.

Nu gjorde skönheten Nuno Gomes 1-2 till Portugal, heja heja!!!
Men vad gör Ronaldo?! Han ska ju göra mål ju!!!


Bild lånad här

Hoppas Portugal kommer igen i andra halvlek, kanske kan Ronaldo få till något mål då. Vore skoj att se dem mot t.ex. Holland i finalen.

Idag har många gått på semester då, härligt. Vad ska ni göra på er semester. berätta gärna lite så kanske man kan få några tips. Själv kommer jag ha semester v.28-32 så jag har 2 v kvar att jobba. Kommer förmodligen dock vara ganska dött på jobbet dessa 2v, men det kan vara rätt skönt då det är lite lugnare också. Fast mina närmsta kollegor går på semester nu så det blir tyst på rummet, för tyst, kommer sakna dem.

Kanske snart borde krypa ner bredvid älsklingen, men vill gärna se klart fotbollen. Dock borde jag sova tidigt för det blir kanske en lååång dag imorgon då det äntligen är midsommarafton. Måste dock gå ut med vovarna innan läggdax så att de får göra ifrån sig annars lär de ju väcka oss inatt.

Natti natti

Kram




Kommentarer
Postat av: Fredde

Trevlig midsommar på dig =)

2008-06-20 @ 12:52:52
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0