Fredag kväll...lugn och skön

Go´kväll!

Nu har vi ätit här och är mätta och belåtna. Lutar åt att vi snart kryper ner i sängen så att vi kommer upp i hyfsad tid imorgon. Vi hade tänkt att röja lite i vårt förråd och åka till sortergården med lite skit. Skönt att få bort lite saker.

Middagen ikväll bestod av marinerad kyckling, potatis, morot, paprika, rödlök, fetaost, olja och vitlök. Allt detta ugnsstektes i ca 40 min i 225gr. Till detta serverades hemmagjord aioli. Blev dock inga majskolvar, det räckte med det som blev. Innan middagen bjöd jag på en drink gjord på Absolute Rasberry, smultrondricka och hallon samt ½ jordgubbe. Efterrätten bestod utav vaniljglass, jordgubbar och krossad daim och center (smak av jordgubb, lime och chili. Mkt god, kan rekommenderas).

Tog bilder på drinkarna och huvudrätten men ej efterrätten, det glömde jag bort totalt.

         



Efter röjandet imorgon kommer det nog bli en stunds vila innan jag ska ut med tjejerna och fira 30-åringen.
Hon firade dagen idag på Västanås Slott tillsammans med sin sambo, mysigt värre. För att överraska dem beställde jag champagne som serverades till dem innan maten. Fick ett sms från henne : "Tack så jättemycket för överraskningen! Vad kul! Jag blev så förvånad att det var från er". Så det var en uppskattad liten gest. Kul att få överraska ibland. Tycker om att göra andra glada och att göra saker för dem som de ej riktigt förväntar sig.

Någon som har tips på bra sidor att köpa smink, klockor och smycken till bra priser? Tar tacksamt emot sådana tips.

Usch, nu fick jag en konstig magvärk. Får det då jag ätit glass har jag uppmärksammat. Förmodligen laktosintolerant som jag anat ett bra tag. Får be läkaren kolla upp det i augusti då jag ska på koloskopin.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram

Kommentarer
Postat av: Sweet 16´s blogg

jag har precis skaffat mig en system kamera :) spana gärna in den på min blogg om du vill, har du bra system kamera tips blir jag jätteglad :D

2008-06-27 @ 23:31:14
URL: http://performance.blogg.se/
Postat av: sofie

Ser goddie ut :D

2008-06-28 @ 00:11:11
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: jayne

mmmm låter som en god efterrätt...måste jag prova...mmmmmm

önskar dej en bra dag

2008-06-28 @ 12:36:52
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv: Nej det gör jag inte, men det var en rolig idé faktiskt.. kanske kommer på tal lite längre fram :)

2008-06-28 @ 15:12:50
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0