Tvättar för fullt och har fixat kvällsmaten

Springer upp å ner i tvättstugan, var en hel del tvätt idag och ganska mkt udda färger etc. Mellan varven har jag hunnit med att fixa till lite mat också. Blev följande:

         
Ugnsstekt lax med fiskkrydda och purjolök. Till det serverade jag ris, kall sås (turkisk yoghurt, bostongurka, senap och dill), gurka och melon.

Det hela blev mkt gott, jag börjar gilla fisk vilket gör mig riktigt glad för har varit lite ledsen över att jag tyckt så illa om det tidigare. Dock har jag svårt att äta fisk ute på restaurang då de oftast har någon skalldjurssås eller liknande till vilket jag är allergisk emot.

Nu är det inte många timmar till man är vaken detta dygn sedan börjar jobbandet igen då. Nu är det väl inte många som har semester utan de flesta har väl börjat igen efter sin ledighet. Nu är det ett helt år kvar tills nästa sommarsemester. Men vi har ju bl.a. julen att se fram emot innan dess och tiden går ju dessutom väldigt fort nu då man blivit äldre så vips så är det snart sommar igen.

På jobbet denna och och framför allt nästa vecka måste jag förbereda lektioner jag ska ha v.35. Är en hel del jag har att göra så lär bli mkt jobbande, men det är kul. Ska ju dessutom som jag skrev tidigare jobba lite extra på mitt andra jobb som jag för tillfället är tjänstledig från.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0