Rösta på godaste krämbullen...vilken vinner?!

Hej!

Nu har jag varit hos min läkare på VC. Vi diskuterade min framtid angående att gå tillbaka till gamla jobbet där jag är tj.led ifrån fram till 29 okt, min värk och min scleroserande cholangit. Kommer troligtvis bli sjukskriven mellan 50 och 75% men sedan är det ju det där med FKs nya regler osv. De kanske ej betalar sjukpenning utan arbestgivaren får stå för kostnaden på något sätt. Känns lite tungt med sådant där men vi får ta en sak i taget. Ytterligare beslut tas den 2 september då chefen,jag och några läkare ska träffas. Vill inte vara sjuk, vill vara som alla andra friska personer och kunna jobba normalt, orka med att ha kul på fritiden etc.

Ska strax ta en snabbtur till Intersport för att köpa lite avlastning för min fot som läkaren rekommenderade. Blir även en snabbis till MAXI för att inhandla lite inför grillningen ikväll. Sedan blir det hem och äta lunch och ta ut River innan jag fortsätter att jobba.

Vi ska även åka och titta på ett litet hus på landet ikväll som uthyres. Ska bli spännande att se om det är något att ha. Men förmodligen blir det bara min sambo som flyttar dit till att börja med. Jag behöver tid för mig själv nu då jag mår dåligt och han behöver få vara ifrån lilla griniga mig lite. Men vi kommer fortsätta att ses osv sedan får vi se vad som händer. Tyvärr är det ju så att sjukdomar inte bara festar på den som är sjuk utan även på de i ens omgivning och då framförallt den som står en närmast.

Smörgåstårtan igår var förresten mkt god, blev två lite mindre bitar sedan fick det räcka för min del. Till kaffet efteråt blev det en god krämbulle/vaniljbulle/pariserbulle...kärt barn har många namn. De kan ju se ut på lite olika sätt också:

  
Bilder lånade här

Den sort vi åt igår var den vänstra. Tycker de andra är så torra. Fyllningen i får inte heller vara för gräddig utan smaka mer vanilj än grädde då jag ej är någon gräddfantast.
Hur ska er krämbulle vara för att den ska vara godast?

Kram

Kommentarer
Postat av: Fredde

Goda såna där sockerbullar, påminner mig om gymnasiet hehe =)

2008-08-15 @ 18:47:16
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0