Ont ont ont i min lilla fot

Hej, har så jäklans ont i min högra fot, den är svullen och jätteöm framme vid stortån och en bit in ovanpå foten. Jag fick ju de där blinningbetten på benet och under foten för 1½ v sedan och vet ej om jag gick konstigt då så att något hänt med fossingen elelr vad det är?! Har smörjt med Siduro som jag använde då jag hade senskideinflammation tidigare i år. Får hoppas att det hjälper. Promenerade till "Willys hemma" innan med en kompis och det gick mkt sakta kan jag säga, gjorde sååå ont. Men jag hoppas på att det snart går över annars får jag ta det med läkaren på fredag då jag ska dit. Känns bara ej som att man vill ta upp för mkt saker, är ju inte för foten jag ska dit, de har ju ej tid att kolla hela kroppen på en :)

På väg hem från Willys var vi inne på Pressbyrån och jag köpte två tidningar, någon ny som heter "Glaze" och sedan "Elle". Har bläddrat lite i "Glaze" och den verkar ok, skvaller och modeblaska typ som "Chic". Ibland är det skönt med lite sådan lättsmält läsning mellan de romaner man läser. Romanerna kräver ju att man är lite med pigg i knoppen så att man tar in vad man läser.


Läst nån av dem?

Då vi ställt in maten i kylen begav vi oss till ett café här i stan, "Bernads" där jag tog ett wienerbröd och en Murlington samt en latte. Mitt sista gottiga på ett tag nu, måste ta tag i viktminskningen för den har gått åt skogen nu under semestern. Massa gott fika, god mat, dricka och alldeles för lite motion -----> katastrof!!!!! Nu är det nyttig mat och motion som gäller, inget annat.....ingen fika, inget godis, ingen glass.....Hur ska jag överleva utan mina Ben&Jerrys????? Jaja, det får gå det med.

Känns som att det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet imorgon faktsikt. Träffa jobbarkompisarna och se hur de haft det under semestern. Ska ju även jobba lite extra på min andra jobb, där jag börjar helt igen i november. Ska bli jätteskoj att komma tillbaka dit då jag saknat arbetskamraterna där och patientkontakten.

Idag blir det en ganska lugn dag, kanske ska rensa lite mer i mina garderober, har ju varit ganska duktig på det på sista tiden. är perfekt väder för det också, har ju varit trist väder hela veckan i stort sett med regn regn regn. Fast det behövs ju lite av det nu och det kan faktiskt vara ganska mysigt det med. Men som jag skrev sist, det behöver inte bli höst riktigt än. men jag har ju en resa till Turkiet att se fram emot längre fram i höst också så lite sol till kommer jag ju få lapa i mig innan vintermörkret gör entré. Hoppas bara att det inte blir för oroligt i Turkiet nu, har ju varit lite tjaffs där nere sedan har vi ju kriget i Ryssland och Georgien som satt igång nu med. Jag vill ju gärna komma iväg på resan. men i värsta fall får man åka till något annat ställe. Men grejen var ju att vi skulle kunna åka från Jönköping, inte behöva resa så långt med flyget och dessutom få värme, så vi hoppas ju på att det går bra att åka till Turkiet.

Avslutar min sista dag på semestern med att tvätta 18-22, perfekt avslutning, inte sant?! ;) Får hoppas att det är rätt tid bokad nu...ni som läst här innan vet ju att jag flummat till det en hel del med mina tidigare tvättider. ;)

Hmmm...en gammal kompis X har börjat höra av sig till mig nu och vill ta en fika. Vad vill han tror ni? Ska jag ta en fika med honom eller ska ignorera? Svårt det där.....Jag har ju sambo också så för mig är det ju ingen fikadejt direkt och jag vet ju ej vad kompisens X har tänkt sig. Har egentligen ej något intresse av honom alls men samtidigt är jag lite nyfiken :) och så vet jag att han haft det lite jobbigt å så. han kanske bara vill prata av sig lite...han sa att han tycker att jag är så snäll och trevlig, haha.

Lagade förresten torsk igår. Ska ju lära mig att äta fisk. La torsken i en smord ugnsform och saltade och pepprade. Rörde ihop turkisk yoghurt och Kviks chutney med äpple och curry och bredde det ovanpå fisken och smulade sedan nachos över. In i ugnen 225 grader 15 min och serverade med ris, sallad och lite av den kalla yoghurtchutney-röran. Blev riktigt riktigt gott och det tyckte sambon med. Enkelt och snabbt var det med....testa det om ni ej har mkt tid över till matlagning. Ikväll blir det ugnsstekt lax med fiskkrydda och purjolök som serveras med ris och kall sås (turkisk yoghurt, bostongurka, dill å senap). Blir kanske en fisktok nu?! Har ni några smidiga fiskrecept att bjuda på?

Kram


Från sin bästa sida?!
Snygging...öööhhhh?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0