Hemma från Vbg

Hej hej!

Nu är jag hemma efter en helg i Varberg.
Lämnade Jkpg igår kl.10.40, begav oss till Värnamo för att plocka upp ett par vänner för aatt sedan fara vidare emot Varberg. Blev ett kort stopp i Ullared för  lunch på en restaurang där (ej inne vid GeKås). Checkade in på Hotell Fregatten i Varberg runt kl.13.45 och skulle vara vid kyrkan kl.14.30 och jag hade en hel del att fixa innan jag var klar för att bege mig emot kyrkan och det stundande bröllopet. I all stress fastnade nageln i de nya strumpbyxorna som blev ett stort hål på. Hade reserver med mig men de hade blivit så "slappa" så satt ej bra alls men det fick gå i alla fall. Stressade runt där på hotellrummet och var rejält grinig. Hatar att stressa, blir inte alls gó att tas med då. Men vi kom i alla fall fram till kyrkan i tid och allt blev så trevligt och vackert. Brudgummen var så fin i sin smooking och bruden var mycket vacker. Hade en väldigt fin klänning som var enkel men med lite fina detaljer på. Man blir så sentimental då man är på sådana tillställningar. Allt är så otroligt vackert. Festen på varbergs fästning blev också lyckad och det var ingen som spårade ur och betedde sig illa så det var kanon. Idag begav sig brudparet till Nice för några härliga och avkopplande dagar i lyx, det var de verkligen värda då framför allt bruden hade sovit så otroligt dåligt under den sista veckan. Natten innan bröllopsdagen hade hon varit tvungen att ta sömntabletter men hade ändå bara sovit fem timmar.

En kul grej som hände i kyrkan runt kl.14.50 (bröllopet började kl.15) var att det kom ett par och rusade in och sa "Phu, vilken tur att vi hann i tid" men då de fick programmet sa de "Men det ä ju fel namn". De började fråga om det fanns fler kyrkor i Varberg. Prästen sa att det fanns några stycken till men ingen centralt. De sa att det bröllop de skulle på skulle vara i en kyrka i centrala Varberg. Paret började diskutera och sa att de kanske tagit fel på helg och började gräla lite med varandra. Om så var fallet eller om de gått till fel kyrka fick vi aldrig veta.


Varbergs kyrka där den vackra vigseln ägde rum 2008-08-23 kl.15
Bild lånad
här

Då man är på en sådan här tillställning blir man väldigt sugen själv på att stå brud, det är ju så underbart vackert. Men samtidigt vet jag ej om jag skulle orka med allt planerande inför det hela. Det får nog ändå vänta ett tag till ;) Först vill jag ha stabilitet i livet och sedan förlova mig innan det blir giftermål.

Vi kom hem till Jkpg vid ca kl.13.30 idag. Hämtade River hos mina föräldrar och sedan åkte vi hem och åt lite innan vi la oss och vilade några timmar. Blev hela fyra timmar, får hoppas att vi kan sova inatt nu, men det tror jag nu. Blev rätt sent igår och få timmars sömn så vi behöver sova. Ska nog snart krypa ner och läsa lite innan jag somnar.

Vad har ni higttat på i helgen?

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0