Har varit lite tyst från mig några dagar ....

...men nu är jag här igen.

Har varit hos svärmor och svärfar ett par dagar. De har varit på Färöarna, svärfars 60-års present från svärmor. På torsdagen var vi vid deras stuga och solade och badade med vovvarna under 4h och jag brände mig en del på magen och underbenen samt lyckades få några blinningbett bl.a. på höger underben och under höfer fot så benet har varit rejält hårt, ömt, svullet och varmt och jag har haft svårt att gå. Försökt lindra det med alsolsprit och alsolgel samt salubrin och xylocaingel. Någon som har andra tips på insektsbettslindring. Jag är rejält allergisk mot de där betten. På kvällen lagade jag mat åt hela familjen, det blev grillat kött och potatis med grönsaker i folie, kall sås, bröd och sallad.
Blev firande av svärfar i fredags och av oss fick han en valfri resa tillsammans med frugan och eventuellt ska vi och älsklingens bror med också. De pratade om Prag i påsk så vi får väl se vad det blir. På fredagen blev det även ett besök på Virserums marknad (som tydligen är den tredje största marknaden i Sverige) tillsammans med några vänner.

              
Vovvarna njuter vid svärförldrarnas egna brygga vid stugan. De älskar att bada, är så härligt att se dem.
Då vi var på en liten visit i Vimmerby med en kompis köpte vi grisen till vovvarna, den nöffar precis som en riktig gris ;) Man måste skämma bort de små liven med lite saker ibland också.

I onsdags var jag och mina föräldrar i Kosta på Kosta Outlet. Köpte en pikétröja till älsklingen, lite julsaker och även några julklappar (här är vi ute i god tid). Blev bl.a. kallingar till älsklingen, skärbräda och förkläde till mamma. Sedan köpte jag skor och skärp till mig själv.

    
Björn Borg 2-pack 299:-, 40% rea ->179,40:-
Tiger of Sweden 199:-, 40% rea ->119,40:-


Skärbräda 139:-
Förkläde 99:-


Skor av märket Pepperoni
De guldiga var 50% rea på så de kostade ca 120:-
De bruna kostade 289:- tror jag.
Väskan var den jag köpte igår och eventuellt ska ha på bröllopet. Inhandlades på Åhléns på rean för 44,40:-.


Grönt och rosa skärp 79:-/st


Igår var jag och älsklingen på a6 en sväng för att han skulle få shoppa lite. Det blev två par byxor från Brothers och jag köpte lite vin och cider inför helgens grillning samt en väska att eventuellt ha på bröllopet vi ska på den 23 augusti.
Vi hyrde även två filmer varav vi såg den ena igår, "The last legion", den var helt ok. Den andra filmen ser vi en annan dag nu i veckan, det var "Järnets änglar". Till filmen drack vi rosévin (Cinsault Merlot) som vi köpt då vi var i Helsingör. Det var dock ingen höjdare, för beskt för vår smak.

    
Byxor från Brothers båda EastWest


Filmerna vi hyrde

Även idag blev det en tur till a6 för att hämta de byxor som inhandlades på Brothers igår, de behövde sys upp. jag köpte även några presenter till älklingen då vi firar 4 år tillsammans idag. Det blev ett par byxor och en keps. Passade även på att ta en fika tillsammans med min pappa som var där och shoppade. Av älsklingen fick jag ett presentkort på Naturkompaniet. Ska köpa ett par rejäla byxor att ha på mig då jag är ute i skogen med hundarna etc.


Presenterna till älsklingen
Marinblå Peak byxor 900:-, 40% rea -> 540:-
Ljusblå Peak keps 300:-, 40% rea -> 180:-
Skrpet köpte han själv då vi var i Sthlm
Nu blir han stilig min älskling ;)

Nu ikväll ska jag ta det lugnt, bl.a. se säsongsavslutningen på Allsång på Skansen. Har tidigare rensat bland diverse papper, bl.a. räkningar, som blivit liggande på köksbordet. Imorgon blir det kanske lite golfspelande samt gå ut och äta med älsklingen då det inte hanns med idag eftersom han åkte på speedway. Jag hade ingen lust att åka med då det var så regnigt. Vad ska ni hitta på ikväll?

Kram





Kommentarer
Postat av: Mei

nice stuff

2008-08-05 @ 19:03:30
URL: http://quincystyle.blogg.se/
Postat av: Laila

vilken fin present!

2008-08-05 @ 21:17:33
URL: http://www.almostafashionbuyer.com
Postat av: caroline

kolla gärna min blogg!

2008-08-06 @ 00:10:14
URL: http://carolinejo.blogg.se/
Postat av: Laila

va kul :)

kul att du haller me mig, vill inte heller springa runt m en jacka alla har :)

kram

2008-08-06 @ 02:00:36
URL: http://www.almostafashionbuyer.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0