Fredag och ledig dag igen - inte fel

Hej!

Idag har jag varit ledig. Klev dock upp 7.30 för att gå ut med River samt ta en lugn frukost och så hann jag skriva klart det sista på uppgiften som ska vara inne senast måndag (Blir bara att läsa igenom det hela en sista gång och hoppas på att man ej hittar för många fel.) Sedan vid kl.10 kom Ankie och hennes lilla dotter Tyra och hämtade mig för en tur till a6. Blev lite klädinköp samt en almanacka för nästa år. Behöver ha en ny nu för planeringen på nya jobbet. Lunch blev det också på Soya Express, de har buffé på fredagarna för 65:- och den tycker jag är väldigt god. Man blir dock lite för mätt. Efter detta blev det även en tur till Eurostop och Sjökvists skordär Ankie efter mycket letande hittade sig ett par vinterskor.

Väl hemma så har jag fixat och donat lite och varit ute med River en runda samt hunnit med att handla lite på Ica Supermarket. Så nu är det mesta ordnat för att ta helg. Ikväll blir det middag med familjen samt kikande på Idol.

Hämtade bilen i onsdags kväll sedan. Jag hade påpekat då jag ringde och bokade tiden (och även då jag lämnade in bilen) att länkarmslagringarna var slitna och behövdes bytas...men hade de gjort det?! Nääää...det stod bara "Koll länkarmslagringar främre bak (slitna)" i protokollet sedan så nu får jag lämna in den igen. De sa då jag ringde att de ej har dessa saker hemma. Men det kunde de ju sagt då jag bokade tiden då*Suck* Kalaset nu gick på 1680:-, det var mellanservice samt byte av olja och kylarvätska. Kylaren behövde tåla lite kallare temperatur, innan tror jag bara den klarade -19 och det är lite för lite om man vill att den ska hålla*S* Att fixa länkarmslagringarna sedan skulle gå på närmare 3 000:-, trista pengar. Kostar att ha bil tyvärr.....sparbössa med hål i.

Imorgon ska jag och se HV-FBK matchen på Oleray´s förmodligen. Har inte fått tag i några biljetter till matchen tyvärr. Hade varit trevligt annars.

Ha en fin kväll och en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Fredde

Ja bilar är mest en utgiftskälla, men man är ju för bekväm för att klara sig utan tyvärr....

Gott att uppgiften är klar, då får du en skön slappar helg =)

2007-10-19 @ 19:33:20
URL: http://algottheeagle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0