Söndag 4nov

Hejsan!

Besökte ju min mormor i måndags och då vi kom dit var hon förvånansvärt pigg och pratade mycket med oss. Hon sa att läkaren sagt att hon var mycket pigg för sin ålder vilket hon på sätt och vis verkade glädja sig åt. Hon sa att hon även blev glad då vi sa att hon ju är mycket klar i huvudet. Men samtidigt vill hon ju helst av allt nog få somna in för hon har sådan reumatisk värk nu. Hon kan inte hålla i något med sina händer knappt, de är ständigt knutna och hon har mycket svårt att räta ut på dem.

I helgen har vi varit hos några bekanta i Växjö och dit kom även ett annat par från Varberg. Blev en runda på stan och sedan massa god mat ocg fika hemma. Paret från Varberg fick sova hos dem vi var hos medans jag och Mogge tog in på hotell, blev lite för trångt annars. Hotellet var väl ok, vi var ju endast där och sov så det spelar ingen större roll. Frukosten var lite tråkig men helt ok i alla fall.

Har nu börjat mitt nya jobb på skolan och det känns väl ganska bra*l* Jag delar rum med 2 andra tjejer som jag känner sedan tidigare från gamla jobbet. De kommer vara där på 50% så oftast är vi bara 2 på rummet samtidigt. Kontoret var större än vi förväntat oss så det var skönt. Vi finns på 10e våningen med utsikt över Vättern, ser Visingsö och Omberg i klart väder så det är härligt. Mycket spännande tid jag har framför mig framöver nu. Det är både glädje och lite rädsla på samma gång. Ska man klara det här med att doktorera?!Ja...vi får se vad som händer. Hoppas på att jag får bra stöttning etc då tvivlet kommer...för tvivla kommer jag göra. Det gör nog de flesta som håller på med forskning. Ibland står det liksom stilla, man kommer ingen vart och vet inte i vilka trådar man ska rycka.

I torsdags blev det 2-2 borta mot Luleå för HV och igår vann de hemma mot Brynäs med 5-1. Känns väldigt bra just nu ;)

2-2


5-1

Ha nu en skön vecka och en härlig söndagskväll!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0