Hemma igen...fortfarande inte pigg :o(

Hej!

Har varit hos svärföräldrarna sedan lördags för middag.
Blev att vara där hemma på lördagskvällen för att äta lite ostkaka samt blåbärspaj tillsammans med svågern, sambon och sambons kompis framför "Körslaget". Satt sedan framför TVn och tjötade innan det var dags för sängen. Svärföräldrarna var hos grannen på lite festligheter.

Söndagen blev det färd till Växjö med svågern och sambon för att hälsa på deras kusin med man och tre barn där det bjöds på fika sedan pasta med god köttfärssås till. Vi hade även köpt med 1,6 kg godis som det mumsades friskt på .o)
På kvällen sedan var det dags att hjälpa till på svärföärldrarnas gård lite med att bära in och stapla ved. Det var skönt men riktigt kallt, har varit upp emot -16 grader och det är man ju inte van vid här nere i söder längre. Kvällen avslutades i TV soffan.

Igår kl.13 var det dags för födelsedagskalas för svärmor dit hennes fyra syskon med respektive var inbjudna. Av oss (svärfar, sönerna och mig) fick hon en digitalkamera och en äggklocka, syskonen gav pengar, blommor och en ljusstake, ett ljus och ett förkläde. Kalaset höll på fram till ca kl.20.30 och det bjöds på rökt lax, potatis, sallad och kall sås. Efterrätten var ostkaka med sylt, grädde och glass och till kaffet blev det hembakad maräntårta. Mumsigt värre.

Har dock ej hunnit vila mig så mycket nu sedan jag blev sjuk vilket jag känner av i kroppen. Bihålan på vänster sida gör fortfarande ont och det trycker rejält och jag har ont i huvudet, mår illa och är yr samt har ont bakom vänster öga. Får se hur jag mår imorgon, om jag kanske behöver penicillin. Har dock använt avsvällande nässpray för att minimera bihålebesvären då jag vet att jag lätt för inflammation i dem. Så ikväll blir dte inte många knop gjorda för min del, bara vila inför morgondagens jobbande.

Nu blir det att jobba hårt fram till sommarlovet och semestern då det blir lite långledigt igen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0