Ojojoj, länge sedan sist!

Hej hej!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev här. Har varit mycket att stå i så jag la bloggandet åt sidan ett tag.
Det blev ju så att HV 71 tog SM-GULD i alla fall vilket var mycket gött! Hade i och för sig inte trott något annat heller ;)

Har nu tagit ett beslut att gå tillbaka till min gamla arbetsplats och lämna doktorandstudierna. Detta p.g.a. att jag blivit sjuk och känner att hälsan är viktigare än att slita som ett djur för att få en doktorstitel. Kommer sluta 1 september för att sedan vara ledig ca 2 månader innan jag börjar på gamla jobbet igen. Ska bli trevligt att träffa alla gamla arbetskamrater, trivdes bra med dem.
Har lyckats dra på mig både fibromyalgi och sklerotiserande cholangit och ska dessutom utredas för ulcerös colit då det kan höra ihop med sklerotiserande cholangit. Har lite undersökningar att se fram emot (eller hur man nu ska uttrycka sig).  Finns det någon där ute med någon av dessa sjukdomar är ni välkomna att höra av er och dela med er av era erfarenheter.

Har omvärderat lite här i livet nu och tar det ganska mycket lugnare, har stressat som bara den tidigare. Men nu känner jag att det viktigaste för mig är min hälsa, min familj och mina vänner. Man får ta tillvara på all tid som ges tillsammans med dem, det är livet för mig just nu.

Har dessutom lyckats gå ner 6 kg nu och mår bättre än tidigare. Dock känner jag mig mycket trött, vet inte om det beror på lågt kalloriintag eller sjukdomarna eller rentav en kombination. jag kan sova flera timmar mitt på dagen vilket jag aldrig klarat av tidigare, har varit motståndare till att sova på dagen och har ej förstått mig på de som gjort det. men nu har jag helt enkelt inte orkat hålla mig uppe på benen. Vi får se vad läkaren på medicin säger då jag ska träffa honom. Hoppas snart att de hör av sig så jag får veta hur jag ska leva framöver vad gäller cholangiten och även snart får reda på om jag har ulcerös colit. Jobbigt att gå och vänta.

Ska strax ta och fixa till lite mat. Blir varm broccoli, gurka, paprika, tomat med hemmagjord dressing samt skinka, keso och mango och ett ägg. *mums* Mår bra av den maten, har uteslutit kolhydrater till största delen nu och det känns bra, magen mår mkt bättre än innan och det gör mig gladare. Bara tröttheten kunde försvinna med så skulle livet faktiskt kännas väldigt bra nu :)

Planerar inför en resa till hösten, typ i september-oktober. Någon som har några bra tips på vart man kan åka dit det ej är så långt att åka  och ej för dyr resa samt där det fortfarande är varmt?! Har kollat lite på Rhodos och Turkiet. Ställen där som kan rekommenderas eller andra ställen som är bra?


Kram från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0