Hemma efter Ölandstrippen

Hej!

I torsdags eftermiddag bar det av till Öland för en långhelg tillsammans med goda vänner och deras hund Alvis (Alvito). De dök upp först på fredags eftermiddagen så fredagen blev lugn för River och Laban men då Alvis gjorde entré blev det full rulle. Det uppstod även bråk mellan Avis och River där Alvis satte River på plats riktigt. River gick sedan efter honom hela helgen vart han än gick och de höll sams och lekte vilket var väldigt skönt.

Helgen har varit helt underbar med grillning, sol, bad för vovarna, promenader, god glass inne i Borgholm och dessutom har vi varit utan TV. En riktig kvalitetshelg som var mycket social. Hundarna har ju fått busa av sig rejält så de är precis slut vilket är skönt för då är de lugna ;)...i alla fall en stund.

Idag var River hos veterinären. Hans ögonvitor är illröda, någon blödning av något slag. De tog lite prover och sa att antingen beror det på helgens villda bus med Alvito eller så kan han ha en koagulationsrubbning eller att han fått i sig typ råttgift eller något. Får troligtvis resultaten imorgon.

Fick ett sådant där anfall idag med ont i magen, illamående, kallsvettning, kritvit i ansiktet och höll på att svimma. Lite jobbigt...Väntar på tid för undersökning. Idag fick jag bara papper på att jag ska ta nya prover för att kolla hur det ligger till.Hoppas dock snart att jag får tiden för undersökning så att jag kommer ytterligare ett steg i utredningen. men antar det är lite köer nu efter vårdstrejken.

Imorgon ska jag troligtvis iväg och grilla med några gamla studiekamrater tillika arbetskamrater. Ska bli trevligt. Kanske blir det lite volleyball spelande också...jag som är en sådan klippa på det *NOT*

Ikväll tar jag det lugnt och vilar mig lite. Tränade 1½ h idag på morgonen så mitt motionspass för idag är avklarat :)

image90

Alvis och River på stranden

image91
Badande vovvar

image92
Trötta efter helgens bus och stoj

Ha en fin kväll!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Sarra

va söta hundar! jätte söta verkligen! :D wiiiie! :D

2008-06-09 @ 21:41:37
URL: http://sarrorra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0