Lugn dag

Hej!

Igår..eller snarare inatt kom vi hem vid kl.1.30 efter att ha varit hos ett par i Gislaved och grillat. De bjöd på fläskfilé amt potatis, lök, morötter och kryddor som de grillat i folie, till det serverades grönsallad, tsatziki och en annan god kall sås med gräddfil, creme fraiche, bostongurka, senap och dill. Det var riktigt gott. Senare på kvällen tog vi en promenad samt en tur med deras riktigt snygga BMW (minns ej modell) och efter det bjöds det på jordgubbar, grädde och te. Vi planearde även en liten semestertripp till några dagar under v.29 då de kommer hem från sin Bulgarien resa. Ska bli trevligt. Kanske blir det helsingborg-Helsingör, kanske Malmö-Köpenhamn eller en tur till Bornholm. Vi får se vad det kan tänkas bli.

Vi väckte våran nattgäst då vi kom hem men han hade lagt sig vid kl.22 så han hade hunnit sova några timmar innan vi kom hem i alla fall. Vid kl.6 ringde alarmet imorse, då var det bara att stiga upp och göra frukost åt grabbarna, de skulle ju bege sig till Varberg för svensexa nu lör-sön. Själv åkte jag ut till mina  föräldrar vid kl.7.30 och har tillbringat dagen där tillsammans med River och Laban samt mina föräldrars hund Åskar, 12 år. Han är av samma ras som River, dvs cairnterrier. Då jag kom dit mötte jag mina föräldrar som var på väg till golfbanan så jag fick 6 timmar för mig själv då jag låg och sov för att bli lite piggare. Då de kom hem tog vi det lugnt och jag och mamma åkte till Konsum och handlade. Köpte bl.a. fika då det blev daimtårta, glass och hallon. Mycket gott.

Har även spelat lite boll med vovarna samt bara suttit i trädgården och njutit.
Nu blir det lite mat.













Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0