Måndag - grå och trist

Hej!

Inget positivt väder ute nu om dagarna, januari och februari är ju rejält trist månader vädermässigt sett. men snart kommer våren och då blir vi piggare och gladare :o)

Idag har jag hållt i kursintroduktion på skolan. En introduktion på svenska och en på engelska för några utbytesstudenter. Den gick väl bra men den engelska var svår för de pratade inte alls bra engelska och jag pratar ej bra heller. Sedan fokuserade de mer på andra saker än det jag sa gällande kursen. De var oroliga för hur man skulle ta bussen till olika ställen och hur de skulle klara sig och undrade om det var ok att höra av sig om de behövde hjälp. Jag förklarade ju att visst självklart hjälper vi dem så mycket vi kan med saker utanför skolan också. Det är ju inte helt lätt att vara i ett annat land och dessutom vara utomlands för första gången i livet. Jag hoppas att de kommer förstå och klara av de kurser de ska läsa här.

Efter jobbet idag så var jag på massage, det var väldigt skönt. Men jag känner att jag behöver mer än det för min onda nacke och skuldra så imorgon innan jobbet blir det gymmet någon timma. det finns ingen återvändo just nu. Måste bli starkare, piggare och gladare så att välbefinnandet ökar.

Nu ska jag strax ta och lägga mig och läsa lite och kanske kanske att jag tittar lite på "Idrottsgalan".

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0