Mycket mycket...

....piggare känner jag mig idag. Ett diffust illamående och lite yr men det tror jag beror på aningens för lite intag av föda och vätska de senaste dygnen så det ska nog snart rätta till sig. Lyckades faktiskt få i mig dne obligatoriska gröten idag på morgonen.

Är som sagt hemma från jobbet idag också för att ej riskera att smitta ner alla i min omgivning där. Här hemma städar jag lite i skåpen istället för att se vad som behöver inhandlas i Ullared. Bra med en liten inventering så att det inte shoppas en massa som man redan har hemma. Blir såååå onödigt fullt i skåpen då.

Någon som har något bra förslag på god mat till Alla Hjärtans Dag? Kanske en god pastarätt?!

Kram

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag har en riktigt god pastarätt.

Ingredienser

valfri pasta

400 g lövbiff i strimlor

smör till stekning

1.5 st hackad gul lök

2 st pressade vitlöksklyftor

300 g champinjoner

5 msk tomatpuré

5 dl grädde

1.5 msk Grand Marnier

salt och nymalen peppar

1 st tjejnäve persilja( lite)

2 st grabbnävar riven parmesan(mycke)



1. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen.



2. Fräs köttet i smör i omgångar så att det får finfin yta.



3. Låt det vila på en egen tallrik medan du fräser löken, vitlöken och svamparna. Så där ja, i med tomatpurén nu, rör ihop lite och sedan är det gräddags.



4. Krydda nu med likör och salt och peppar! Smaka av med passion och krydda kanske lite till.



5. Låt det nu småputtra i 5 minuter innan du häller i köttet och låter det puttra vidare ett litet tag till.



6. När såsen och pastan är färdig rör du ihop dem båda i en stor härlig skål, strör persilja och parmesan över och hugger in!



BON APETIT <3



2009-02-11 @ 15:36:55
Postat av: Ninna svarar

Mimmi: Det där lär riktigt riktigt gott. Testar jag ej det på lördag så blir det definitivt en annan dag.Har ej Grand Marnier hemma och vet ej om jag hinner införskaffa det. Men kanske fungerar bra utan det med?!?!



Hur är det med er lilla familj då?



Kram

2009-02-12 @ 07:53:44
Postat av: Mimmi

Här är det full fart, från morgon till kväll :)

Jag har haft influensan men de andra har klarat sig.

Erik växer så det knakar :)

Ta hand om er.kram

2009-02-12 @ 22:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0