Barnvakt

Hej!

Igår eftermiddag begav jag mig till mina vänner för att sova över där och vara barnvakt hela dagen idag.
Då jag kom dit igår sov den lilla tösen fortfarande middag men de väckte henne efter ett tag. Då var det lite grinigt och jag var lite "otäck" men tillslut släppte det och allt var frid och fröjd och vi lekte en massa och busade för fullt.
Idag på morgonen åkte de iväg tidigt till jobbet så det var jag som fick ta han om lilltjejen då hon vaknade och det gick jättebra. Men först sprang hon ju runt och kollade efter mamma och pappa men då hon insåg att de ej var hemma så nöjde hon sig med det och vi bytte blöja och jag fixade till välling men den skulle hon inte ha "Nääeee!" sa hon vara *:o)Så det blev lite lek och bus sedan plockade hon fram mina stövlar och satte på sig sina egna och pelade sedan på jackorna, det var alltså dax att gå ut en runda :o) Efter en liten promenad i metropolen Vaggeryd begav vi oss hemmåt för en fika, muffins och kaka, det var MYCKET bättre än välling och den lilla tösen lät sig väl smaka...läääänge :o) Då vi var klara var det bus och lek som gällde igen innan det var dax för lunch och sedan sova middag. Det gick även det kanon, hon åt bra och att lägga henne var inga problem. Hon vaknade dock upp efter ca 1-1½h och gallskrek, mardröm troligtvis. Det räckte då med att lyfta upp henne och kramas lite för att sedan lägga henne att sova igen. Hon sov då tills mamma kom hem. Det roliga var att då vi två gick fram till sängen så ställde hon sig upp och gick mot mig så att jag skulle lyfta upp henne. Antar att det var ett gott betyg från den lilla ;o) Kul har jag haft i alla fall!!

Nu ska jag kika på "Sjukhuset" på TV3.

Gick inget bra för HV igår :o(

 
1-3

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0