"Home sweet home" men...

...hade gärna stannat  1 vecka till i Turkiet. Vi bodde på hotell Hemera i Side vilket är ett All inclusive hotell. Det var kanon och den bästa semester jag varit på. Kan verkligen rekommendera er att åka dit, tror det är få som blir besvikna på ett sådan ställe. Jag som är allergisk mot nötter och skaldjur bl.a. kunde dessutom äta världigt mycket av all mat. Och då det gäller maten var det variationer på frukosten och middagen, aldrig exakt samma varje dag vilket de ska ha en stor elloge för. Gästvänligheten var också mycket bra. Något som skulle kunna vara ett minus var att det sprang katter även inne på restaurangen, både kattungar, årskatter och äldre katter. För vår del var det inget vi störde oss på för de gick ju ej uppe på matborden etc utan var mest bara söta. Men visst, hälsovårdsmyndigheten skulle ju dock haft ett och annat att säga om det hela ;o) Vi har mest solat, badat och promenerat och så självklart ätit (vilket resulterat i +2 kg för både mig och sambon ;o) ). JAg har inte shoppat något alls vilket är ovanligt. men orkade ej kolla efter något så direkt sedan har jag ju ingen inkomst just nu heller så då får man hålla sig borta från det. Ska ju dessutom till Sthlm nästa vecka och då blir det lite shopping som ju är planerad sedan länge så ville hålla i pengarna tills dess. 

Vi åkte ju från flygplatsen här i Jönköping vilket var jätteskönt då det ej blev någon resväg att tala om fram och tillbaka. Resan var visserligen runt 1500-2000 kr dyrare än om man åker från Landvetter eller Arlanda. Men man slipper ju bensinkostnad, parkeringsavgift och att behöva äta på vägen till flygplatsen elelr på flygplatsen och framför allt så är det bekvämt.

Vi åker gärna tillbaka till samma ställe igen och man kan ju hoppas på att flyget får vara kvar vid Axamo också så att vi kan få denna bekvämlighet också vid nästa resa. Vi funderar faktiskt på att snart boka in oss till nästa år. Ska höra med några vänner om de har lust att haka på.

Skulle åkt till GBG nu torsdag-fredag med ena jobbet, det jag är tjänstledig ifrån, men jag mådde ej bra då jag vaknade, halsobt, frossa etc så kände att jag behöver vara hemma och vila. Så nu ligger jag i soffan med River och kikar på lite program jag spelat in då vi varit borta, bl.a. "Sjukhuset" (som jag vet man kan se på nätet..men det blir lite slomotion på bilderna där för mig nu för tiden. Min dator klarar visst ej av det nya programmet de uppdaterat till), "Oskyldigt dömd" m.fl.
Har även varit en kortis på Arbetsförmedlingen och påanmält mig till A-kassan igen efter semestern, trots att jag ej får A-kassa så måste jag göra det. Tycker man kunde få ett konto som t.ex. på internetbaknekn etc så att man kunde påanmäla sig etc via det och inte behöver gå dit bara för att de ska se ens legitimation. Är ju idiotiskt om man bor långt ifrån en Arbetsförmedling och behöver ta sig in med bil, buss elelr tåg för något som tar max 1 minut. Det blir ju resekostnader och rejält onödiga sådana för en som är arbetslös och ej har det särskilt fett ekonomiskt. Jaja, detta byråkratiska sdministrativa land är ju sådant. Inte mycket man kan göra. Bara lyda och se glad ut ;o)

Skriver mer senare och lägger kanske in några bilder ifrån resan.

Kram




Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ja lägg in bilder på resan och guben

2008-10-09 @ 13:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0