Hemma från Sthlm

Hej!

Nu har jag tillbringat några dagar i Sthlm. Åkte upp onsdag kväll,lämnade Jkpg kl.20.03 och anlände till Nässjö för att vänta på X2000, skulle vänta ca 30 min men fick vänta 75-80 min istället. Lite surt, så var uppe i Sthlm runt kl.00.30 istället för kl.23.40. men det gick bra i alla fall.

Torsdagen tillbringades på stan och sedan var vi och åt på Helenes Kök på St.Eriksgatan. De har god mat så för mig blev det en Sirlione Steak, mumma. Fredagen blev det lite vandring i Gamla stan och vid Slottet för att sedan ta en runda på NK och Åhléns innan vi var skulle ta Swebus hem kl.15.15. Hade gärna stannat i storstaden några dagar till men det är alltid skönt att komma hem, särskilt efter ca 4h på en buss.Tåget är skönare att åka helt klart.

Resan kunde blivit lite bättre för jag har haft sådana problem med min mage sedan tisdgas kväll. Diarré och kramper samt illamående vilket jag gärna hade varit utan. Inte så kul att åka tåg och buss då man känner så. På stan gick det ok i alla fall. Mår fortfarande inget bra så hoppas på att det ska gå över snart.

Igår kväll blev det att packa upp, inhandla lite yoghurt etc samt Idol-tittande och bläddrande i några tidningar.

Dagen idag började jag i tvättstugan och håller på att tvätta ännu. Tänkte sedan åka hem till mina föräldrar och sy upp lite byxor, bl.a. gamla som jag ej orkat ta tag i och nya jag köpte i Sthlm. Ska även hämta lille River som varit där nu några dagar. Kanske att jag bakar några goda frallor också då jag är där ute. Kvällen kommer att bli lugn med TV-tittande.

Kan visa lite bilder på saker jag shoppat sedan. Blev ej massor men lite i alla fall.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0