Söndag morgon, -6 grader

Hej!

Idag är det en kall morgon, brrrrrrr. Vaknade runt 7.30 och klev upp 30 min senare då jag började få ont i kroppen efter att ha legat i sängen sedan kl.22. Klarar ej av att ligga för länge längre.

Igår var vi ute i skogen med vovvarna, det var härligt. Lär bli en tur ut idag också då sambon är vaken och klar att ge sig iväg.
Efter ¨rdagens promenad bar det iväg till ICA MAXI för storhandling och där var ju typ hela JKPG och ägnade sig åt samma sak ;o) Då vi kommer till kassan och ska betala utan kassör i självscanningen så fungerar det ej. Sambons bankkort strular och jag hade ej mitt med mig. Han går ut för att ta ut pengar i benkomaten vid entrén men näääähe då var den ur funktion så han fick bege sig ner mot stan och ta ut pengar. När vi sedan ska betala så förstår ej tjejerna i kassan vad vi menar...eller de lyssnar nog kanske ej tillräckligt för vårt kvitto var "parkerat" så att vi skulle kunna betala senare.Men efter några minuters strul så hajjar de till och inser vad vi menar, suck. Blev ett lite längre besök på MAXI än vad vi planerat...men men, det ordnade ju sig till sist i alla fall. Hade ju ej varit kul om vi ej fått med några varor hem.
Väl hemma så var det matlagning som gällde. Det blev en vegetarisk rätt med stekt lök, vitlök, purjolök i curry och olivolja. Sedan hällde jag på kokt fullkonsris, sweetchilisås, soya och lät det steka samman lite. Efter det tillsatte jag 125 g gröna ärtor. Till detta serverades matlagningsyoghurt med sweetchilisås, färsk basilika och peppar & salt samt ett kokt ägg. Det hela blev mycket gott och man blir ju inte sådär proppmätt vilket är skönt.
Efter vi ätit vilade vi en stund innan vi gick bort till Hemmakväll för att hyra några filmer. Det blev följande:


Hancock , Korsriddarna samt Landshark

Vi har endast sett Hancock än så länge. Blir kanske någon av de andra senare idag. Men det är Da Vinci koden på TV ikväll och den vill jag gärna se också. Så vi får se. Känner att jag ej vill ägna hela dagen åt att se på film. Ser fram emot att se Landshark då jag gillar att titta på Josh Hartnett väldigt mycket ;o) Visst e det en charmig kille??!! Mums säger jag!!!
Dagen idag kommer nog se ut ungefär som gårdagen känns det som. Ska iväg och träna en sväng i eftermiddag också, behöver aktivera musklerna lite.

Nu är det inte långt kvar till julafton, närmare bestämt 1 månad. Har ni börjat julfixa något ännu? Jag har tänk att försöka få upp lite julgardiner i veckan samt ta upp kartongerna med julsaker och leta rätt på adventsljusstakarna för nästa söndag är det ju dax för dem att ställas fram. Blir nog redan på torsdag kväll för min del för jag har lite att göra fredag-söndag sedan.

Ikväll blir det kanske kanske att smaka lite på glöggen, har ej blivit av ännu.
Har ni druckit mycket glögg? Favorit i år?

Ha en härlig söndag!

Kram


Kommentarer
Postat av: Mimmi

du får skaffa dig bättre madrasser som rättar sig efter din kropp:)

Våran favoritglögg är AGNÄS vildmarksglögg.Den köper vi när vi är på Lissebergs julmarknad.(Alkoholfri)

Filmer...det hinner vi aldrig med att se nuförtiden.

Hade så gott :)

2008-11-23 @ 22:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0