Stackars studenter

Hej hej!

GRATTIS till alla som tar studenten idag!!!! Njut nu riktigt av denna underbara dag.
Här i Jönköping har det varit regn till och från idag, just nu fullkomligt öser det ner här tyvärr, det bara slår mot balkongräcket. Tråkigt, blir ju inte riktigt samma stämning över studenten då. Är väl inte direkt någon som ger sig ut på lastbilsflaket eller i caben nu. Får hoppas det blir lite finare frammåt dagen och kvällen.

När man tänker på studenten och gymnasietiden så längtar man lite tillbaka. Det var en underbar tid dock med mycket pluggande under de tre åren. Men tiden mellan proven var underbar, mycket festande och sådant som hör den tiden till.Har haft riktigt kul med vännerna från den tiden och en del utav dem umgås man ju fortfarande med. Det är ju hela 10 år sedan man själv sprang ut med mössan på sig, helst otroligt vad tiden går fort...alldeles för fort. Trivs med livet nu också men känner att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill, skulle gärna vara runt 20 år igen.

Nu kom lilla mamma på besök, hon klarade sig nästan från spöregnet. Hon skulle hämta ett hårband jag köpt till henne i Ullared som jag missade skicka med henne då hon hämtade River här igår eftermiddag. Hon stannade ej länge för nu blev det uppehåll så hon ville passa på att gå tillbaka till jobbet.

Fick min personliga almanacka idag och är nöjd med den. Det enda som var negativt var att en del text var lite liten, t.ex. namnsdagarna i slutet av almanackan. Men det gör ej så mycket för det stod större på varje datum.

Min lilla student sektion i bokhyllan här hemma

Såg att vädret ska bli trist till midsommar i år igen, så tyyypiskt. men jag är optimistisk och hoppas på att det ändå inte blir regn. Vill kunna sitta ute på gräsmattan och ät gott, grilla på kvällen och ha det mysigt. Förra året var vi i Varberg och det bara regnade och regnade och regnade. Vi kunde dock ta en promenad nära havet mellan ett par skurar.

Usch, det blev ingen träning idag heller förresten, vaknade med grym huvudvärk så var tvungen att ta en tablett och sova lite till. Får bli träning imorgon istället innan jag börjar städa här hemma....så det blir upp tidigt vilket gör att kvällen inte får bli så sen och inte med några direkta mängder alkohol heller. Festandet får alla gladastudenter stå för ikväll, det är deras dag idag!!

Nyss åkte det förbi massa glada studenter utanför mitt köksfönster. Var tvungen att ta lite bilder*l*






























Så nu får det räcka med bilder på glada studenter ;)

Förresten, blomman jag visade bild på som igår och som luktar så gott var en falsk hängande porslinsblomma...bara så att ni vet det ;)

Har kikat lite i en låda med allt möjligt idag och hittade min lilla diktbok  (eller vad man nu ska kalla det som finns i den)jag skrev i för många år sedan, då jag var olyckligt kär, riktigt olyckligt kär. Lite bilder från denna kommer här (sorry för oskärpan):















Kan fortfarande känna det där stinget i hjärtat då jag läser dessa dikter  :(
Att kärleken ska kunna göra så med en männsika. Kärleken är fin, så fin, så fin då den är besvarad men den gör ack så ont, ont, ont då den icke är det.

Har ni några nya eller gamla dikter att dela med er utav?!

Ha en bra eftermiddag!

Kram



Kommentarer
Postat av: Lojs

sv: haha, ja verkligen! det gör ont i hela mig när jag tittar på sånt där :S



usch usch! ser mindre kul ut att ta studenten i spöregn!

2008-06-13 @ 13:59:08
URL: http://lojskojs.blogg.se/
Postat av: Malin

åh ja vill också ha en personlig almanacka!!

2008-06-15 @ 14:16:30
URL: http://malinsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0