Efterrätt till Nyår efterlyses!!

Hej!

Då var det den 28e dec då och snart Nyårsafton. Vi har efterrätten i år och jag skulle vilja ha tips på smidig och god sådan från er där ute.

Igår var jag på a6 från kl.10 fram till ca kl.16 sedan Media Markt efter det. Inhandlade ett par stövlar som kostat 999:- men nu var sänkta med 500:-, ett par byxor från H&M som jag redan har olika varianter av och som jag verkligen tyckt om, 98:- (innan 298:-), lite strumpbyxor, ett par jenas från Esprit som jag spanat in tidigare samt en timer till svärmor som hon ska få i födelsedagspresent. På Media Markt köpte vi en kamera "Sony Cybershot X 150" som svärmor ska få. Den verkade lättmanövrerad och hade en hyffsat stor display och kostade runt 1800:-. Tycker det är vansinnigt att kameran inte levereras med ett minneskort med plats för i alla fall aknske 50 bilder. I kameran som den var fick det bara plats ca  bilder. Helt sjukt egentligen..allt ska man betala för idag. 

Efter Media Markt var det bara hem aoch duscha och fixa iordning mig sedan bar det av till Harrys med en kompis strax innan kl.20 för att äta lite och sedan dansa fram till ca kl.1.30. Mötte där på ett gamalt ex som jag var tillsammans med övergången högstadiet/gymnasiet så vi tjötade lite och dansade lite. Träffade även på lite annat folk där också. Sedan hade "Bonde Magnus" blivande fru Emma sin möhippa där också. Det var snabba ryck med giftermål där må jag säga. Men det gäller väl att passa på då TV4 betalar kalaset.

Sov länge idag för fick migrän på morgonen. Låg nog i sängen till kl.14 sedan har vi varit ute med hundarna så att de fått springa lite lösa under ca 1h. Det älskar de och man blir så glad då man ser hur de njuter utav att få vara fria. Blev ett besök på pizzerian efter promenaden där vi köpte en pizza som vi delade på. Vare n med skinka, champinjoner och tonfisk...ingen direkt gourmetpizza men det räckte bra för oss. Gillar annars kebabpizza eller liknande med sås. Låg sedan och tittade lite på "Stolthet och fördom" innan sambon åkte till sina föräldrar där han ska hjälpa dem med saker på gården imorgon. Själv ska jag jobba lite samt fixa lite här hemma om jag orkar/hinner. Har fortfarande ont i huvudet samt börjar känna mig lite risig i halsen så hoppas ej det är någon influensa elelr något på G. Det har jag ej tid med nu.

Ska strax krypa ner och se en film nu tror jag eller så lir det att läsa lite.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Marängsuisse/marängsviss kan du göra till efterrätt.

Ja det är inte bra att vara ute och göra stan osäker,då får man ont både här och där :)

Hade gött!!!

2008-12-28 @ 22:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0