Usch usch....I don´t feel good

Hej hej!

Mår inte alls bra, en förkylning bara hoppade på mig igår. Jag och Anne gick till torget runt kl. 9 igår där jag shoppade några böcker, kände mig lite "små konstig". Vi gick vidare mot Bernads på Väster där vi tog lite frukost innan vi begav oss ner mot Öster. Köpte en jacka på Once som jag kikat på ett tag nu. Det blev även underkläder och leggings från Lindex samt handkräm från Life Hälsokostbutiken. Även en tur till Djurmagazinet för inhandlande av en aktivitetsboll, hundgodis, ben och hundpåsar till vildarna. Då jag hade uträttat dessa ärenden var jag precis slut och började få rejält ont i halsen så jag la mig och sov till ca 17.45. Var då tvungen att gå upp för att träffa Anne igen vid 18.30. Vi köpte kebab i bröd på Evergreen och gick hem till mig och kollade på två filmer: "The Signal" och "Awake". "Awake" var helt ok men "The Signal" gillade vi inte alls, för flummig.

Vi såg även en film i fredags "Live", den var inte heller särskilt bra, hamnar någonstanns mellan "Awake" och "The Signal". Som sagt tycker jag att det görs alldeles för många filmer idag vilket resulterar i att de är sådär halvbra. Sällan jag upplever den där känslan av att "wow vad bra denna film var". Filmer som jag verkligen gillat är  bl.a. "Who is Forester", "Life of David Gale", "Dead man walking", "Nyckeln till frihet", "Konsten att göra ett amerikanskt lapptäcke" och "Chocolat". Har ni några filmtips att dela med er utav? Jag kan behöva det nu då jag dels är sjuk och dels ska till Arbetsförmedlingen imorgon och an,äla mig arbetslös för första gången sedan jag slutade gymnasiet. Känns lite konstigt.

I fredags var Anne och jag på After Work på Åtta Glas men vi stannade ej så länge för vi tyckte ej det var så mycket kul folk där. verkade vara ganska stora gäng av bl.a. utbytesstudenter så var inte några som direkt var sugna på att prata. Så vi gick till Systemet och köpte en flaska vin och sedan till "Hemmakväll" och hyrde de tre filmerna som vi sett i helgen samt syndade och köpte en "Ben & Jerrys Cockie Dough" och Anne köpte godis. I morgon börjar jag ju min viktminskning ordentligt....igen!!! Men nu måste jag för måste tänka på den transplantation som ev. kan bli av framöver. Då vill jag vara så pigg, stark och välmående det bara går. Tänkte åkt och tränat idag men med det halsont jag har och även feber så blir det att stanna hemma och kurera sig. Dricker citronvatten samt te med honung och vitlök. Hoppas på att det ska hjälpa.

              

Böcker köpte på torget "Ta fyra betala för tre" så de gick på 130:-, helt ok tycker jag :)



Jackan som jag trånat efter ett tag nu. Märket är Ichi och den kostade 499:-

         

Underkläder och leggings från lindex, minns ej priset.



Handkräm, liten tub praktisk att ha med i handväskan.10:- kostade den så jag köpte 3 st.



Aktivitetsboll till vildarna, kostade 89:- på rea.  River fattar att man ska puffa på den med nosen eller putta med tassen för att få ut godiset men Laban fattar ej riktigt, han ligger och biter på den. Ni ser kanske bitmärkena ;)



Presenter jag fick av Anne i fredags för att jag är så snäll och står ut med henne. Gulligt! Fick ett läppglans också men vet i katten vart jag la det...hmmm.

Ska strax lägga mig och vila igen. Har värk i i stort sett varenda muskel i kroppen. Får alltid så då jag åker på en rejäl förkylning. Det och kanonont i halsen samt feber. Hade hellre bara blivit snuvig, nyst och haft feber.
Fick några tidningar av Anne igår som hon redan läst, bl.a. Cosmopolitan och Hennes, så blir att ligga och bläddra lite i dem tror jag samt läsa en bok och kanske kika lite på TV om det finns något intressant.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mimmi

KRYA PÅ DIG!!!!!

Här ligger Peter och Erik i värsta förkylningen,jag har klarat mig,peppar peppar ta i trä,men den kommer nog,bläää.

Snygga kläder du köpt :)

2008-08-31 @ 20:34:04
Postat av: Ninna

Mimmi:

Ja det verkar vara många som ligger hemma i förkylning/influensa nu. Blir väl så då alla kommer tillbaka till jobb, skola, dagis etc då bakterierna börjar röra sig ordentligt. Hoppas snart att det hela går upp i näsan för nu har jag så jätteont i halsen och öronen. Skönare då det försvinner.



Tack tack....gillade jackan mkt. Snygg till ett par jenas.



2008-08-31 @ 20:45:17
URL: http://ninnizen.blogg.se/
Postat av: Dennis

Jag känner verkligen igen mig i det du skriver! Jag kan också äta en hel på en gång. :/ Men men... Det får man unna sig då och då... Jätteroligt att du tål glassen. Du förtjänar Ben & Jerry's ;)



Ha det fint! ^^

2008-09-02 @ 15:03:10
URL: http://www.dennism.se
Postat av: Ninna svarar

Dennis: Tack....ja jag hoppas jag förtjänar en ibland i alla fall. Dock ej för ofta då jag vill ner lite i vikt ;)

2008-09-02 @ 19:24:38
URL: http://ninnizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0