Kommer bli en trist kväll

Morning!

Gick bra att jobba igår, var lagom med patienter vilket var bra nu då jag är lite ringrostig efter att ej ha jobbat sedan slutet av oktober -07. Efter jobbet åkte jag hem till Anne och åt pasta, kycklinggryta och sallad samt såg på en film på TV som jag ej minns namnet på. Var hemma runt kl.23 och la mig väl vid 24. Ska ju jobba idag med. Har varit riktigt skoj att vara tillbaka bland de gamla kollegorna och patienterna också även om de är nya hela tiden. men det är det sociala som jag gillar.

Det jobbiga med denna dagen är att jag ej får äta efter kl.13 och till lunch blir det bara en soppa. Jag ska ju göra coloskopin imorgon så ska ta första laxeringsdosen kl.19 idag och får bara dricka klar dryck efter kl.13 idag och fram tills att undersökningen är gjord. Ska även ta en laxeringsdos kl.7 imorgon sedan är undersökningen vid 13-tiden. Så jag kommer väl sitta på toaletten en hel del under kvällen samt på förmiddagen imorgon. Det värsta är dock att få ner det där laxermedlet. Visserligen är detta inte så stor mängd. Hade det varit Laxabn istället hade det ju varit 2 liter som skulle drickas, hua. Nu är det phosphoral jag fått...men gott är det ej i vilket fall som helst.


Kvällen är räddad...eller inte?!! ;)

Nu ska jag å köpe lite "klar dryck" att ta med till jobbet.

Ha en fin söndag.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0